Tyskland 2009, del 1


På vägen dit. Flygplatsen.


Emil och Rebecka på planet :-)


Ryanair... Kändes lite vingligt... Men vi överlevde! ;-)


Sen var det dags för världens längsta bussresa igen...


Hahah! I tyskland kan man ju göra vad man vill... Så varför inte moona lite för alla bilar i trafiken..? ;-)



Efter ett nervöst välkomnande av "den nya familjen" fick jag äntligen gå och lägga mig.
Det här var mitt rum. Fint och stort! :-)


Nästa dag var det dags för en busstur igen... Till nån stad, kommer inte ihåg vad den hette ;')



Vi var in i den här byggnaden och kollade runt och fick lyssna på massa gammeldags tjafs ;')


Men först gick vi runt i staden och kikade runt på lite affärer och tog en fika :-)



Är det något det finns gott om i tyskland så är det fikabröd! ;-)


Haha. Andreas lurade mig och sa att dom hade fått dom här pengarna av folk för att dom satt och spelade
munspel ;') Det tog ett tag innan jag fattade att dom egentligen inte hade fått nåt alls... ;-)


Jordgubbar doppade i choklad


Här har vi en äkta tysk! ;'D Haha!
Jag och alex tog kort på han för att han var så söt! :-D

Såååå. Det får räcka till en början :-)
Har massa fler bilder, men orkar inte lägga in alla nu så resten kommer sen :-)




Kommentera inlägget här
Allmänt 7 kommentar(er)
2010-01-04 · 20:37:07




  malin

asnice rum ju julia! du hade ju kunnat fått en källare... :-)

2010-01-04 22:40:11
  jullan

hahah, mmmmm mena det! ;-)

2010-01-04 23:11:40 http://julietto.blogg.se/
  Amanda

Jag fick ju bo i en snuskig källare när jag var i Tyskland! Huset var jättestort & fint men jag fick sova själv nere i spök-källarn. Hääärligt.. Schysst liksåm.. (Y)

2010-01-05 02:12:10 http://ohstlin.blogg.se/
  ALEX

Haha, den där magen asså :-) Och nej jag är inte sjuk, Jackie är grym :*

2010-01-06 02:15:53 http://alexanderdahl.blogg.se/
  ALEX

Du kanske inte vet vad hon har gått igenom och det visste knappt jag heller men hon skrev typ en bok om det på sin blogg. Hon har alltså växt upp på olika behandlingshem eftersom hennes pappa är som han är, hennes mamma går/gick på piller och bodde inte hemma. Hennes bror omkom i en tragisk olycka och ingen av personalen brydde sig riktigt. Hon försökte flera gånger ta kontakt med sin pappa eftersom han är den enda familjen hon har typ. Men hon fick hela tiden höra att han inte var tillgänglig för samtal. Hon fick heller inte besöka honom och i alla brev han skrev till Jackie stod det typ att han bara ville dö och att hon inte hade någon famtid. DÄRFÖR tycker jag att det han har gjort är GRYMT och att hon är en sån otroligt stark person som har lyckats tagit sig ur allt det där och mer eller mindre styrt upp sitt liv.



Angående vädret så kan jag ju säga att jag och mamma nyss skulle gå till gymmet , så när vi väl var där så var allting stängt pågrund av ventilationsproblem! Känner verkligen inte av varken fötterna eller näsan nu alltså ! :-) Och i sommar, när båten funkar, då jävlar ! :-D

2010-01-06 15:16:11 http://alexanderdahl.blogg.se/
  Alex

Och ja det skulle stå att det hon har gjort var grymt :*

2010-01-06 15:16:55 http://alexanderdahl.blogg.se/
  Alex

Praktikanten mena du väll ? ;-)

2010-01-06 15:45:05 http://alexanderdahl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv:


Spara mina uppgifter